Amigurumi Bookazine feature & GIVEAWAY

Print Friendly and PDF
I am so excited to show you what popped into my mailbox the other day - an amigurumi bookazine called "Adorable Animals: Cute Crocheted Characters". What makes it extra special to me is that the Cheeky Kitten pattern on pages 22-27 has been created by me. I was pleasently surprised when Julie from MyTimeMedia contacted me last fall. She told me that they have noticed my work and loved many of my designs. She asked me if I would like to make a pattern for their special amigurumi bookazine. I was very flattered and agreed to make one. I have waited for so long for the hard copy of the bookazine to arrive and it is finally in my hands. It feels so surreal to find my pattern and picture in it. When I first showed the magazine to my daughter, I did not say anything about my pattern being in it. When she opened the cover and noticed the picture of one my kittens she shouted eagerly: "Mommy look, it is your kitten in this magazine".  

***

Mul on nii hea meel teile näidata, mille ma mõni päev tagasi oma postkastist leidsin: amigurumi väljaanne, mille nime võiks tõlkida selliselt: "Võluvad loomad: armsad heegeldatud tegelased". Mis teeb selle eriliseks minu jaoks on see, et lehekülgedel 22-27 on minu koostatud kassipoja heegeldamise juhend. Ma olin meeldivalt üllatunud, kui eelmisel sügisel võttis minuga ühendust Julie ajakirjade kirjastusest MyTimeMedia (Inglismaal), kes ütles, et nad on minu töid märganud ja neile need väga meeldivad. Ta küsis, et kas ma oleksin huvitatud ühe juhendi kirjutamisest nende sel kevadel ilmuvale amigurumi eriväljaandele. Ma olin väga meelitatud ja muidugi olin nõus. Ma olen nüüd seda ajakirja juba pikisilmi oodanud ja lõpuks on see mul käes. Üsna sürreaalne on enda kirjutatud juhendit ja oma pilti trükituna ajakirjas näha. Kui ma oma tütrele ajakirja näitasin, siis ma algul ei öelnud, et minu tehtud mänguasja heegeldamise juhend seal sees on. Kui ta esimese lehe avas ja minu kassipoja pilti märkas, siis hõikas ta kohe erutatult: "Emme, vaata! Sinu tehtud kiisu on siin ajakirjas". 


The beautiful bookazine contains 12 easy patterns of cute and cuddly amigurumi animals by different designers. Most of them are crochet patterns but one pattern is also for knitters. There is also an interview with Joke Vermeiren who is the founder and host of amigurumipatterns.net website and has published many amigurumi books. If you are just a beginner in amigurumi, you can find crochet and amigurumi basics also explained in the bookazine. All the patterns have step-by-step photos to help you along the way. There are some patterns that I want to give it a try myself as well, I especially love Sheldon the Sheep that you can find also on the cover.    

***

Selles ilusas väljaandes on 12 lihtsat armsa amigurumi mängulooma heegeldamise juhendit erinevatelt amigurumi loojatelt. Põhiliselt on heegeldamise juhendid, kuid üks juhend on mõeldud ka kudujatele. Ajakirjast leiab ka intervjuu Joke Vermeireniga, kes on suure amigurumi veebilehe - amigurumipatterns.net - asutaja ja haldaja. Seal on mõeldud ka algajatele amigurumisõpradele, sest lahti on selgitatud ka amigurumi ja heegeldamise põhitõed. Samuti on kõigil juhenditel abiks samm-sammulised pildid. Minagi leidsin ajakirjast mõned loomad, mida kunagi heegeldada tahaksin proovida, eriti meeldib mulle esikaanel olev lammas Sheldon.    


If you are interested in buying the bookazine, you can find it HERE. I have an extra copy and would love to give it away to one of my followers. You can enter the GIVEAWAY using the Rafflecopter widget below. This giveaway is open WORLDWIDE and will close on July 2, 2015. The ways to enter are optional but the more entries you have, the greater are your chances of winning. Good luck!

!!!The Giveaway is now closed and the winner is Ina from Norway. Congratulations!!!

***

Ajakiri on müügil SIIN. Kuna mul on ajakirjast ka lisakoopia, siis annan selle hea meelega ühele oma lugejale ning korraldan loosimängu. Loosimängus saab osaleda alloleva Rafflecopteri vidina kaudu ja mäng lõpeb 2. juulil 2015. 
Loosimäng on nüüdseks lõppenud ja võitja on Ina Norrast. 



If you do not have the fortune in the raffle, don't be sad. I will publish the Cheeky Kitten pattern featured in the bookazine as a free pattern on my blog soon. Stay tuned or sign up to receive blog updates by e-mail (you can find the registration box on the sidebar while viewing the web version of my website).

***

Kui aga loosiõnn ei naerata, siis ei pea ka väga kurvastama. Lisan ajakirjas oleva kassipoja heegeldamise juhendi varsti ka oma blogisse tasuta juhendite hulka. Olge lainel või kui tahate saada uusi blogipostitusi otse e-postile, siis lisage oma aadress lehekülje paremal küljel olevasse registreerimiskasti.    

  a Rafflecopter giveaway

6 comments:

  1. oohh!!, so cute!
    thank you for the giveaway and congratulations!

    ReplyDelete
  2. Congratulations!! Love the kitten.

    ReplyDelete
  3. Thank you Maarja! My Grand daughter fell in love with your cheeky kitty so I will be making one soon! Thank you for the pattern and Congratulations on being in the book! Deb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Deb! I am glad you can make your granddaughter happy.

      Delete

Back To Top